Avui sabem que les tecnologies són un dels principals factors de canvi en la configuració del nou turisme. La realitat augmentada, les apps, les xarxes socials, els NFC, els prescriptors electrònics, els smart hotels, han obert un camp d’oportunitats per a tots els agents. També incorporant protagonistes i models diferents. Els promotors, a través de les TIC, incorporen nous instruments i estratègies per a la relació amb els clients. D’altra banda, la tecnologia facilita que l’oferta turística sigui més àmplia i diversificada que mai, ja que possibilita que un ciutadà pugui generar oferta de forma autònoma. Això fa que l’escenari sigui més complex, però ric i ple d’oportunitats.
Considerant el nou paradigma del món del turisme, actualment ens cal treballar en dos eixos:
1. Hem de fer de Barcelona un laboratori a cel obert, que permeti experimentar les noves formes de turisme. El nostre pol d’innovació turística i cultura digital. Per impulsar aquesta mesura cal fer molta escolta activa d’aquells agents que ja estan impulsant nous models que cada dia són més rellevants. La riquesa de la mesura està en saber integrar i retroalimentar fórmules més tradicionals amb els nous models. Barcelona té els elements per convertir la ciutat en un camp d’experimentació. Propostes que poden tenir un àmbit d’exploració local i servir, posteriorment, d’exemple de bones pràctiques arreu del món.
2. Hem d’atreure el talent i facilitar que les empreses innovadores vegin Barcelona com un bon espai per instal·lar-se. La identificació de tots els agents que participen en l’impuls d’aquest nou turisme tot empoderant-los en la idea de convertir la ciutat en un espai d’experimentació i avantguarda del tema facilitarà que les empreses observin la ciutat com un espai ideal on instal·lar-se. Barcelona els serà l’espai idoni per la seva projecció global.
Els esdeveniments que es vinculen a la tecnologia i al turisme juguen un actiu important. Des dels grans esdeveniments com el World Mobile Congress (on s’integra perfectament el binomi turisme i mobilitat) o el Smart City Congress (aportant noves mirades sobre l’aplicació tecnològica a la ciutat, també amb la pota del turisme com a punt destacable) fins a espais de trobada com el BLE (Barcelona Love Entrepeneurs), on el turisme es considera un element clau per a les oportunitats dels emprenedors a la ciutat.
Algunes referències a considerar:
En el City Rep track top line report 2013 informe que avalua anualment la reputació de les principals ciutats en base a criteris com serveis, entorn atractiu, seguretat, transport, tecnologia, ambient de negoci, entre d’altres, Barcelona ha passat a ocupar el lloc 23, una important caiguda respecte al lloc 12 que ocupava el 2012.
Claves para entender las tendencias consolidadas y futuras en el marketing turístico en 2013
Las 20 tendencias tecnológicas que transformarán el turismo (Hosteltur)
Imprimir · PDF: Versió català
|
|||
|
|||
|